3 Mart 2016 Perşembe

YEŞİL FISTIKLI KURABİYE

Fıstıklı Kurabiye

Annem fıstıklı ne olsa çok sever.. Yeşil gördü mü dayanamaz. Hele dondurmada en favorisi fıstıklıdır. Ben ise fıstık konusunda biraz çekimserim sanırım. Tamam kabuklu halini şöyle çat çut kıra kıra severim ama genele vurursak ceviz mi fıstık mı kazanır benim gastrosevdamda sanırım ceviz, kesinlikle ceviz kazanır. Haaa katmeri tenzi ediyorum :) bu arada.

Menü belirlerken genellikle 2 tuzlu, 3 salata, 2 tatlı gibi bir denge ile seçerim çeşitleri. Elbette şimdi artık daha az çeşit yapma modası var, çoğunlukla da hazır almak zorunda kalınıyor yoğun çalışıyor olmaktan ötürü. Ancak benim hep bir tezim vardır, evde malzeme varsa pastaneye gitmekten daha kısa sürer evde yapması diye, işte yine bu teze uygun bir tarif :)

Masama kattığı rengi çok sevdim, tadını da elbette.. Ama esas olan fıstıksever annemin çok sevmesiydi, o da geçer notu bol bol yiyerek verdi :) sağolsun..

Buyrun tarifi...

Malzemeler:

  • 1 paket margarin (ben teremyağ kullandım) (tereyağ kullanacaksanız, un miktarını iyi ayarladığınıza dikkat edin, margarindeki su oranı ile tereyağdaki aynı olmuyor)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 su bardağı toz yeşil fıstık
  • Yaklaşık 3 su bardağı un (birden ilave edilmemeli, kulak memesi kıvamında ele yapışmayan kolay şekil alan bir hamur olmalı, az gelirse biraz daha fazla un kullanılabilir)
Üzeri için ;
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı toz fıstık
Yapılışı:
  1. Hamuru için tüm malzemeleri, un hariç bir kaba alıp, yavaş yavaş un ekleyerek kurabiye hamurumuzu yoğuruyoruz.
  2. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip, fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayarak tepsiye diziyoruz.
  4. Yaklaşık 15 dk üzeri pembe bir renk oluncaya kadar pişiriyoruz.
  5. Pudra şekeri ve fıstığı bir tabakta karıştırıyoruz.
  6. Kurabiyeleri bu karışıma bulayıp servis tabağına alıyor  üzerlerine de bir çimdik daha karışımdan koyup servise hazır hale getiriyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails